Wednesday, September 19, 2007

Mujeres desperados

Igår återträdde jag till normaliteten igen, dvs dags för höstens första BUN-sammantädet. Arbetsutskotett brukar inte ta så värst lång tid, men igår var det lite annorlunda då vi försökte få kläm på lokalförsörjningsplanen. Min motion om ordningsomdömen bereddes också, den ska komma upp för beslut på sammanträdet nästa vecka. Som förväntat var Bengt Sandblad (s) och Jeanatte Escanilla (v) väldigt emot. Men deras partier och partikollegor tycker ju att Che är en härlig kille, så jag tror att vi kan konstatera att om vissa saker tycker vi olika och det är ingen idé att ens försöka förstå varför.

Sedan var det dags att slänga i sig en hamburgare innan det var dags för fullmäktigegruppens sammanträde. 21.30 var jag hemma och min snälla man hade spelat in säsongens första avnsitt av Desperate Housewives. När jag nu ska hinna titta på det. Ett ganska jobbigt problem med att engagera sig fritidspolitiskt är att det blir minimalt med tid till annat. Min son snarkade för fullt igår när jag kom hem, men imorse fick jag äran att köra honom till förskolan. Fick också bonusen att han inte grät när jag gick. Puh!

No comments: