Monday, May 28, 2007

Hälften avverkad

Jag önskade ganska ofta under mötet att jag var i Marocko igen,
för där var det varmt och jag var såhär glad!
Idag och imorgon har vi budgetfullmäktige mellan 10 och 22, dvs. den viktiga IVE:n (Inrikting Verksamhet Ekonomi) ska debatteras och antas. Jag hörde bara sporadiskt vad talarna sade, då jag sitter väldigt långt från talarstolen och många av alliansens ledamöter har för vana att sitta och kackla hela tiden. Jag blir så trött i huvudet va allt surr, så mitt hyschutbrott fick den stackars v-ledamöten att hoppa en halvmeter i talarstolen. Då hon pratade om
Janne B, så ville jag höra det, men det var stört omöjligt. Vad trött jag blir. Så här är det hela tiden. Smet iväg en stund och babblade loss, utom hörhåll (!) med Petra från kd och Sara från c, som sitter i BUN med mig.

Efter 20.30 piggnade jag till rejält, för då var det dags för avsnitt 6.4, vilket innebär barnomsorg, skola m.m., alltså Barn. och ungdomsnämndens ansvarsområde. Debatten är lite skojig, man vet redan vad alla ska säga. Den fortsätter under morgondagens första timme. Sen är det dags att sjunka in in semikoman igen. Min son träffade jag imorse. Borta imorgon kväll igen. Jag längtar ihjäl mig!

Avslutningsvis kan jag länka till en rolig krönika som svägerska skickade. Den är så sann, så sann. Man går runt på pliktkänsla och godis! Nötter och torkad frukt kan aldrig ersätta den mängd choklad man behöver. Basta!

1 comment:

Anonymous said...

bra start