Sunday, May 27, 2007

Jag vill ha en mataffär!

Bor man i Luthagen som jag gör, uppstår ofta problemet med mataffären. Vilken ska man handla i? Coop Nära och Luthagens livs är helt ok om man är student eller par utan barn. Sedan jag förvandlats till barnfamilj är det med bävan jag går dit. Det är så sabla trångt att kundvagnarna, rollatorerna och barnvagnarna får kriga om utrymmet. Barn/babyavdelningen är inte direkt välsorterad, men glassboxen står lägligt placerad vid den långa och trånga kön, så barnet får tokspel över den uteblivna glassen. Medan jag parerar studenter med ölplattor och sura pensionärer med 3 portmonnäer, som tycker att folk med barnvagn ska upphöra att existera, så ska man dessutom slåss med en glasstokig 2-åring. Jag blir helt svettig. Ica Torgkassen däremot....mmmm.... ytterligare en anledning att flytta tillbaka till Fålhagen. I wish!

No comments: