Wednesday, June 13, 2007

Farligt resmål


DN rapporterar att en av Siciliens maffialedare blev skjuten på öppen gata idag i Palermo (dock angavs inte vilken, antar att det inte var i de kvarter där vi var). La Cosa Nostra och de andra brottssyndikaten lever vidare för att staten tillåter det. Dags för Prodi att kavla upp ärmarna och ta itu med verksamheten.


Som turist finns det knappt några resmål kvar att besöka, om man inte vill leva lite farligt. Förra året utfördes 498 terroristattentat i EU:s medlemsländer, enligt Europol (och till alla islamofober kan jag meddela att det utfördes bara ett av islamister). Värst drabbade är Storbritannien, Irland, Spanien och Korsika. Eftersom jag inte vill tälta i trädgården, så får jag helt enkelt utsätta mig för lite risker när jag sticker näsan utanför Svea Rikes gränser.


Just nu vill jag bara bli av med allt pollen i näsan. Snöööörvel!

No comments: