Monday, June 18, 2007

Sommar på P1

Tog mig en titt på SR:s lista över Sommarvärdar. Är det bara jag som fått en anti-hallelujah moment? Jag läste listan en gång. Sedan en gång till, men nä, ingen fick pulsen att gå upp ens ett halvt slag. Kriteriet verkar vara att man är författare, journalist eller kulturskribent. Eller helst alla tre. Lär väl missa P1 denna sommar också.

Uppsatsen avancerar. Fick ett mejl från min handledare där han önskade mig en skön sommar och att jag skulle se till att uppsatsen ska bli briljant. Min ambition är att den ska bli klar. Fick genast ännu mer uppsatsångest. Försökte lindra den genom att traska till Carolina och hitta lite litteratur om sharia-domstolar i Israel. Det gick sådär, två av fyra titlar hittade jag. Just nu sitter jag mest och funderar över polyetnicitet, rättigheter och begränsningar. Och petar i texten. Bläääääää, vad långsamt det går. Bara 20 sidor kvar...

No comments: