Saturday, June 16, 2007

Klädkoden

Brukar med stort nöje läsa Magdalena Ribbings etikettspalt i DN. Folk är väldigt rädda för att klä sig fel eller störa sig på vad andra har på sig. Dagens brott mot den inofficiella klädkoden anno 1950, gjorde en miljöpartist i Eskilstuna sig skyldig till. Jag tycker inte heller att keps eller mössa (som folk envisas med att ha på sig även om det är 25 grader varmt ute) passar sig inomhus, inte heller övriga ytterkläder. Å andra sidan, finns det viktigare saker i världen, typ barnsoldater, folkmord, svält, miljöförstöring, så vad spelar en keps för roll? Ja, jag skulle ha tagit illa vid mig om någon dök upp i gympadojjor, keps, jeans och collegetröja på mitt bröllop, men aldrig att jag skulle påpeka det. Det är ju hur pinsamt som helst att sitta och lacka över klädval.

Var och en får skämmas för sig själv!

No comments: