Friday, March 9, 2007

Imorgon är en annan dag

2 bibliotek hann jag med idag, ILU och Dag H. Nu har jag nästan alla böcker jag behöver, nu måste jag fortsätta plöja igenom dem färdigt också.

Njöt av kvällen i min ensamhet, maken slockande 18:30, skiftarbetare som han är, sonen kl. 19. Vad ska man göra med denna egentid, när man helst inte får låta så mycket? Tappa upp ett bad skulle väcka de sovande plus alla grannar, vår lilla lägenhet är väldigt lyhörd. Det blev tv-soffan. Igen. När var man ute en fredagkväll sist? Som tur var behövde jag ingen DJ för kvällen, grannen stod för musikunderhållningen. Hur dålig musiksmak får man ha innan det tangerar till att bli kriminellt? Imorgon är en annan dag, kanske en och annan av er minns. Den spelades SEX gånger på 2 timmar. Antingen har han stans sämsta musiksmak, eller så har någon gjort slut med honom. Måste jag lida för det??? Igen?

Har jag bättre musiksmak, frågar sig kanske någon. döm själva, detta är det mest spelade på min mp3:

Depeche Mode (salig blandning, men inget efter Ultra)
Smiths (Best of... jag är lat)
Blandad Bollywood och bhangra
Lite Amr Diab
Rai-blandning
Natacha Atlas

...och givetvis Algeriets/Frankrikes gåva till mänskligheten Rachid Taha himself.
Sidan finns nu även i engelsk version för er som inte klykar franska.
Inser nu att jag missar hans konsert under Re:Orient festivalen 7 juni. Är på honeymoon då. Merde!

3 comments:

Anonymous said...

Imorgon är en annan dag passar väl bra så här i melodifestivaltider. Det var ju Christer Björkman som gjorde den innan han kom på att hans talang låg mer åt att ordna schlagerfestival än delta i dem.

Inom parantes sagt så är (eller kanske var numera?) han dessutom en superbra frisör.

Anonymous said...

Oj, jag lider med dig, anna,
jag har en granne som væsnas ovanligt mycket genom att spela tysk bompa bompa musik ideligen och HØGT. Igår ville jag tom tyckt att i morgon ær en annan dag ville ha varit ljuvligt.
kram faster Ulla

Anna Manell said...

Imorgon är en annan dag spelades även på full volym imorse...
:)
Kram tillbaka!