Tuesday, February 6, 2007

Att skilja på sak och person

I fullmäktigesammahang kan orden ibland låta ganska hårda från talarstolen. Personangrepp är tyvärr vanligare nu är när jag började 2002, men vissa kan helt enkelt inte sluta attackera när de väl gått ner från talarstolen. Att skilja på sak och person verkar helt enkelt vara väldigt svårt för vissa politiker.

Ilona Waldau (v) tillhör definitivt motsatsen. Jag vet inte egentligen vad hon tycker om oss på borgerliga kanten egentligen, men hon är alltid artig och trevlig när man stöter på henne. Igår fick jag känna på hennes hår. Jag är alltid avis på lockigt hår. Förmodligen för att mitt är så spikrakt att inte ens Joey-Tempest-permanenten (som jag gjorde -88, så jag vill framhärda att brottet är preskriberat!) höll i mer än ett par månader.

Dessutom har Ilona väldigt bra smak när det gäller skor.

De flesta miljöpartister brukar också vara trevliga, men det finns undantag. Läs exempelvis Maria Gardfjells inlägg från den 13 dec här. Not nice!

1 comment:

Anonymous said...

Jäklars vad jag vill gräva i dina fotoalbum från -88 nu...

/Anna = )