Tuesday, February 27, 2007

Idag missade jag ett väldigt viktigt BUN-möte. vaknade imorse och hade feber. Jag vill ta semester från mitt liv. Blir jag frisk? Någonsin?

BUN fick idag överta ansvaret för lokalförsörjningsplanen, en oerhört viktigt uppgift. Planen har tagits fram för att ge oss politiker underlag för hur vi ska kunna lägga mer pengar på elever och lärare och mindre på tomma lokaler. 4000 tomma platser kommer inom en snar framtid vara realitet i Uppsala kommun och det går loss på 80 miljoner. Jag kan tänka mig betydligt roligare saker att göra för de pengarna. Mindre klasser, fler behöriga lärare, ordentlig skolbarnomsorg, gröna skolgårdar etc. Samtidigt förstår jag alla de lärare, elever och föräldrar som hört av sig till mig. Alla förstår problemet, men vill gärna inte att vi flyttar på just deras skola. De allra minsta barnen, som ska ha förskoleplatser, är väldigt många och det finns inte så många platser som det fonns behov av. Det kommer bli svårt, men nödvändigt att ta itu med lokalfrågan. det är verkligen tråkigt att jag missade det idag. Dessutom missade jag tillhörande medborgardialog i Jumkil ikväll. Hoppas att det blir bra.

Fler dialoger är inplanerade, nästa är på torsdag i Bälinge. Då kommer jag. Om jag inte däckat totalt, men denna takt vet man inte hur det slutar.

No comments: