Thursday, February 22, 2007

Jag har inte beställt det här vädret!

Mest trött är jag på kommentaren: men visst är det fiiint med all snö, det blir ju så mycket ljusare. Nä, jag föredrar regn alla dagar, för det betyder att det är plusgrader. Vinterperioden tycker jag ska infalla mellan den 22 december och 2 januari. Sen får det gärna vara 25 grader och sol resten av året. Våren är kall och slaskig, man är blek, glåmig och håret är slitet och elektriskt av alla halsdukar och täckjackor. Hösten kan vara trevlig, man få klä på sig ganska snygga kläder, det är fint med röda löv, men mörkret är deprimerande och i oktober inser man att det är 7-8 månader tills det blir acceptabelt varmt igen - vilket inte gör mig gladare.

Det värsta med alla snö är dock de osexiga kläderna. Vem är snygg i stövlar med ludd, mössa, täckjacka och röd näsa? Bara det att man bor i ett land där en förutsättning för att kunna gå ut under 4 månader om året är långkalsonger. Man vill emigrera för mindre. Aldrig har den globala uppvärmingen känts mer lockande. När kommer den till Uppsala?

För att ytterligare spä på min vintersurhet så slutar min slöa granne aldrig att spela sin värdelösa musik. Jag tror att han är någon typ av student, jag undrar vad han pluggar för det måste vara den slappaste kursen ever. Han är alltid hemma och spelar musik på hög volym. När pluggar människan? Har han några föreläsningar? Alls? Fest en tosdag kväll, jajemänsan! Borde jag påminna min man, när han går upp 02:40 för att släpa sig till sitt inte alltför välbetalda jobb, att det är in till grannen hans ihopgnetade skattepengar går? Better not...

2 comments:

Anonymous said...

Alltså, här förtjänar jag väl nån slags eloge? Hela första stycket är väl ändå mitt..?:-)

Anonymous said...

nej ingen eloge förtjänas..icke!