Friday, February 2, 2007

Vet din plats!

Min bästa väninna ringde och berättade att hennes första dag på Länsrätten i Hemlig Håla någonstans i Sverige hade blivit lite lustig. Hon är jurist, men inte så fruktansvärt imponerad av sig själv eller sin utbildning. Efter att ha harvat runt på ett par myndigheter är det då dags att få tingsmeritering. Där springer nyutexade notarier, ej torra bakom öronen, omkring och och verkar väldigt viktiga. Kanske hade de inte fått plats på någon hajpad tingsrätt och nu försöker få halvsömninga länsrätten att verka ballare än vad den är, vad vet jag?

Lagom till fikat satte sig väninnan på en av de 10-talet bord som fanns i fikarummet. Oh, no no no!!! Hon hade ju satt sig vid domarnas bord. På prettorätten sitter alla notarier för sig, sekreterarna för sig och domarna för sig. De senare kan man ju inte prata med, för då kan det tolkas som man försöker smöra till sig bättre betyg. Bara det att de får betyg. Vad är det för fel på tjänstgöringsintyg, som på alla andra normala arbetsplatser?

Verkar ju bli en avlappand och trevlig tid. Good luck on you!

Själv jobbade jag min sista dag på jobbet. Det känns konstigt men kul. Ser frameot att få tycka lite mer fritt, nu när jag är "vanlig" politiker. Det kan ni som läser säkert märka framöver.

För övrigt är jag väldigt besviken på folkpartiets landstingsråd Ismail Kamil! Jag har ont i halsen nu igen. Mejlade min trevliga vårdcentral, men det var knökfullt. Återkom eventuellt efter helgen, meddelade de per mejl. Jag trodde att servicen liksom skulle vara fixad nu. Det gick ju så bra sist. Maken är också sjuk och låter som shejk Yassin, sonen hostar som en galning. Fy f-n vad jag hatar vintern.

No comments: