Friday, February 9, 2007

Saker jag borde engagera mig mer i

En poäng med att ha en blogg när man är politker är att man kan kommentera och lansera nya poltiska idéer. Två saker som alla verkade ha en åsikt om är Mona Sahlin som ny ordförande för sossarna samt kärnkraften. Jag vet att jag borde entusiastiskt och glatt ge mig in i debatten, men det blir liksom ingenting. Vad ska man tycka?

Mona är tråkig, SAP är supertråkigt och deras idéer tråkigast av allt. Gäääääsp.

Kärnkraft är bra, men precis som alla andra vill jag gärna inte att de drivs av snubbar som verkar varit kurskamrater med personalen från Tjernobyl. Det går liksom inte att tycka mer än det som är sunt förnuft.

Istället har jag ägnat kvällen åt att försköna mig, efter att sonen varit supergosig och sen slocknat före 8 (hurra! för jag är gräsänka ikväll). En av mina äldsta och bästa vänner ska gifta sig imorgon och som tärna vill man ju inte skämma ut sig eller henne. Nu ser mina ögonbryn iallfall inte ut som Liam Gallaghers.

Jag älskar bröllop! Alla är (förhoppningsvis) på strålande humör, brud och brudgum är kära och lyckliga och maten brukar vara god. Morgondagens brudpar är superkära, vackra och väldigt fina människor. Undrar om jag fixar att hålla i tårflödet under vigseln eller efter ett par glas vin; under talet?

No comments: