Sunday, February 25, 2007

Det var inte bättre förr

Natten till söndag var en komplett mardröm. Sonen vaknade första gången klockan 1 och kräktes, sen var det kört. Har inte sovit särskilt mycket senaste dygnet, min söta lilla son var helt knäckt och tyckte att det var läskigt och otäckt. Som tur är (peppar peppar) verkar det inte vara vinterkräksjukan. Eller så hoppas jag fortfarande på det. Jag exponerades ganska friskt av allehanda baciller från sonen, så jag får hålla tummarna.

Ikväll har jag spelat in "Ett stycke Sverige" som visades på SVT kl 20:00 och som jag tänkte titta på när tillfälle ges. Det är skrämmande att det inte för så länge sen i Sverige gick att köpa ett barnhusbarn till lägstbjudande. Kulla-Gulla var inte bara fiktion. Jag kan bland känna mig lite nervös inför framtiden när det gäller sonen, klimathot, kärnvapen, sjukdomar etc. Inget kan dock få mig att ändra uppfattning om att detta är den bästa tid hittills att vara kvinna och fostra barn. Mycket kan bli bättre, men det var inte bättre förr!

No comments: