Friday, February 23, 2007

Improduktivt värre

Oj, vilken meningslös dag! Jag har inte gjort något produktivt alls känns det som, fastän jag hunnit med massor. En hel hög böcker kommer vänta på mig på Carolina på måndag och min mapp är full med bra artiklar. Jag ska träffa min handledare på tisdag, för att spetsa till min frågeställning. det är onekligen en D-uppsats, inte en avhandling. det skulle kunna bli! Ämnet är jätteintressant och har inspirerat mig till att skriva min första motion till folkpartiets landsmöte i höst.

Grannen har spelat musik och tv-spel hela dagen. Jag får ont i huvudet av det.

Som tur är, är ju min son hur söt som helst, vilket kompenserar allt som är jobbigt. Vi har dragit in hans middagslur, för annars är det high chapparral till 9-10 på kvällen. Idag slockande han utan att knota vid 19. Jag har så mycket ledig tid att jag inte kommer veta vad jag ska gör av den. Så är det alltid. När han inte är här, blir jag bara rastlös och tycker att det är lite väl tyst hemma.

En liten tanke går till min bästa väninna vars yngsta son ligger på Astrid Lindgrens barnsjukhus och fyller 3 månader idag, hurrahurra! Hoppas att han blir frisk snart och kan komma hem och leka med storebrorsan.

No comments: